Dags att planera en resultatrik konferens i Malmö?

En väl genomförd konferens kan delas in i tre delar; planering, genomförande och utvärdering. Det är tre viktiga grundstenar som ger lyckade resultat samt gör att organisationen kan lära sig vad som var bra och vad som kan göras bättre. Även fast en konferens kräver en del tid och pengar så kan ett lyckat evenemang innebära positiva förändringar för organisationen.

Planera noggrant för ett smidigare genomförande 

Det är viktigt att planera noggrant för att göra det möjligt att samtliga mål under konferensen ska kunna nås. Det handlar om allt från att planera om det ska komma externa föreläsare eller utbildare till att boka boende och lokaler. Lägg upp ett genomförbart tidsschema med viktiga hålltider för ett smidigt genomförande och kom ihåg att planera för pauser och eventuella förseningar.

Aktiviteter är något som ofta uppskattas av deltagare så det vara klokt att planera även för sådant. En plats som har ett brett utbud av kulturella, aktiva och kulinariska upplevelser är Malmö. På konferensmalmö.nu hittar du en anläggning som tar emot konferenser på allt från 6 till 200 deltagare och besitter gedigen kunskap samt erfarenhet av att anordna lyckade konferenser.

Under konferensen

När det är dags för genomförandet så ska det bara vara att luta sig tillbaka och låta konferensen ha sin gång om allt är bra planerat. Den mänskliga faktorn kan dock göra att det kan krävas ändringar i schemat, det är oftast ingen fara men kom ihåg att framföra eventuella ändringar till personalen på anläggningen om det är sådant som påverkar exempelvis lunchtid och kaffepauser.

Efter konferensen

Det är väldigt bra att göra en utvärdering efter en genomförd konferens för att kunna mäta hur lyckad och nödvändig den var. Många kan hoppa över detta steg men det är ingen bra idé eftersom utvärderingar är det som ligger till grund för möjligheten att förbättras. 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *